سرخط خبرها

برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی معرفی شدند

  • کد خبر: ۱۹۶۰۰۸
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی معرفی شدند
برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی معرفی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، یکم آذرماه، در آیین معرفی برگزیدگان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، ۸ عنوان کتاب به عنوان برگزیده انتخاب شد.

در بخش دین علی جلالیان اکبرنیا برای مجموعه هشت جلدی بررسی تحلیلی روایات تفصیلی امام رضا(ع) انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی و محمود ابراهیمی برای کتاب پشتیبان خورشید انتشارات رنگین‌کتاب برگزیده شدند.

در بخش ادبیات منصور انوری برای کتاب بر فراز آشیانه عنقا انتشارات یاران رضا(ع) و در بخش علوم تربیتی محمدحسن وکیلی برای کتاب تربیت کودک و نوجوان انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در بخش ویژه کتاب حکایت حجاب چیستی و چرایی انتشارات موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی شایسته تقدیر شد.

در بخش علوم سیاسی سید محمد حسین راجی برای کتاب تبیین با تبیان انتشارات سعدا، در بخش هنر مجتبی خان‌قیطاقی برای کتاب آیین جوانمردی در سیر و سلوک خوشنویسان ایران انتشارات سخن‌گستر و در بخش چاپ و نشر آثار تاریخ شفاهی، انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری اسماعیل هاشم‌آبادی مدیر مسئول موسسه فرهنگی حسینیه هنر برگزیده شدند. 

در این مراسم همچنین از مروجان کتاب و فعالان فرهنگی حسین سعیدی مدیرعامل موسسه انتشارات به‌نشر، مصطفی طباطبایی مدیر موسسه فرهنگی پاتوق کتاب، رضا حاتمی‌وفا مدیر موسسه ایده‌نگاری ثمر، جواد مرتضوی‌زاده مدیر موسسه حسینیه هنر مشهد، سلطانی مدیر موسسه بانوان ناشر و اهل قلم، علیرضا ملکی مدیر کتاب‌فروشی کتاب‌رسان و علی‌اکبر روحی مدیر موسسه فرهنگی شهید روحی تقدیر شد. 

همچنین بیانیه هیئت داوران نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی قرائت شد که در متن این بیانیه آمده است:

سپاس بی‌کران آفریدگاری را سزا که نعمت‌هایش بیرون از شمار و هم او، نخستین آموزگار است و سلام و درودی بی‌پایان بر محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و خاندان پاک او به ویژه سرور بانوان دو عالم ام ابیها و امام رأفت و معرفت حضرت علی بن موسى‌الرضا عليهما آلاف التحية والثناء که جمله گنجوران دانش و پرچمدار فضیلت و معنویت و بشارت‌دهنگان صلاح و فلاح در هر دو سرای‌اند.

و با نام و یاد امام راحل، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر شجاع، فرزانه و دوستدار کتاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی و یاد همه پویندگان راه حق و جهاد، به ویژه شهیدان غزه که با مظلومیت خویش کوس رسوایی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، بلکه همه مدعیان دروغین حقوق بشر را به صدا در آوردند.

اکنون و با قدرشناسی و پیش‌کش هزاران درود به پیشگاه همۀ خدمت‌رسانان به فرهنگ مکتوب میهن عزیز و اسلامی‌مان و سپاس ویژه از اهل قلم، اعلام می‌دارد: هیئت داوران این دوره از جشنواره کوشید با به کارگیری همه توان علمی خود و نظرداشت موضوعات یاد شده در شیوه‌نامه ابلاغی، در نهایت دقت و به دور از سوگیری‌های شخصی و غیر حرفه‌ای در پنج مرحله، کار دشوار داوری را به سامان برساند.

بر این اساس، در گام نخست از میان افزون بر ۴۰۰۰ عنوان رسیده، ۹۳۰ عنوان را شایسته بررسی بیشتر یافت. این شمار در گام سوم که مستلزم کاری بیشتر و گذراندن آثار از صافی‌های دانش و بینش بود، به ۴۱۱ عنوان و در چهارمین مرحله به ۱۹۳ عنوان تقلیل یافت که از آن میان هشت عنوان برگزیده شد.

موضوعات این دوره انتخاب کتاب سال عبارتند از: دین، ادبیات شامل کلیات، ادبیات پایداری، شعر و داستان، فرهنگ و هنر ایرانی، علوم اجتماعی و سیاسی و علوم تربیتی و روان‌شناسی. همچنین موضوعات عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، خانواده و جمعیت و رونق تولید ایرانی ذیل عنوان بخش ویژه مورد توجه قرار گرفت.

این هیئت بر خود می‌بیند ضمن قدردانی از همه پژوهشگران و پدیدآورندگان کتاب و صاحبان این آثار ارزشمند برگزیده و نیز قدردانی از ناشران پرتلاش این عناوین، مراتب سپاس خود را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از مدیر کل محترم تا معاونت محترم فرهنگی و رسانه و مسئول جدی و با تجربه دبیرخانه به خاطر وسعت نگاه و تأکید بر سلامت، دقت و امانت‌داری در مراحل مختلف و متنوع کار اعلام و اظهار کند.

در پایان امیدوار است در دوره‌های آینده شاهد حضور شماری بیشتر از فرهیختگان در پهنه فراخ و دوست‌داشتنی کتاب و توجه ژرف این عزیزان به نیازها و موضوعات علمی روز و نگاهی بیشتر به رویکردهای علمی، ویرایشی و پرداخت‌هایی نو در قالب و سبک باشیم. 

با آرزوی مزید توفیقات الهی برای همه دست‌اندرکاران و عوامل رشد علمی و فرهنگی در سرزمین خورشید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->